zondag 16 februari 2014

The Ribbon Girl Colour Challenge "Red"


Goedemorgen lieve bloggers,
vandaag is er een nieuwe colour challenge bij The Ribbon Girl en de kleur deze keer is "Rood"
Je mag alles gebruiken, zolang de kleur rood maar voorkomt op je kaart
Ik heb voor mijn kaart de stempel van LOTV "Strawberries" gebruikt, vond het een keer leuk om eens een totaal andere stempel te gebruiken
De kleine aardbeitjes op het scrappapier van Magnolia passen er heel goed bij

Er zijn weer leuke prijzen te winnen
Wonderful prizes to win



Good morning dear bloggers,  
today starts a new colour challenge at The Ribbon Girl and the colour theme this time is "Red"
You can use everything on your card as long as the colour red is visible
I loved to use a different stamp of LOTV called "Strawberries"
The scrap paper of Magnolia with this little fruit matches very good with the stamp, I think


The shape of the card is made with a die of Go Kreate 
On the left side you can see a large piece of lace 'Emily Embroidered Tule Lace"
The bow is made with Gingham Ribbon 
Behind the image I used some cheesecloth
At the right side of the card have I made the rounding with a die of Tim Holz "Distressed Doily"
The sentiment is from LOTV "Dreamy Days Circular Sentiments"
In the heart of the large Daisy flower have I put a Flat Back Pearl

De vorm van de kaart is gemaakt met een mal van Go Kreate
Aan de linkerkant zie je een breed stuk kant "Emily Embroidered Tule Lace" 
De strik is gemaakt met ruitjeslint
Achter het afdrukje heb ik wat gaas gebruikt
Aan de rechterkant van de kaart is de ronding gemaakt met een mal van Tim Holz "Distressed Doily"
De tekst is van LOTV "Dreamy Days Circular Sentiments"
Nog een paar bloemen gebruikt 
In het hart van de grote bloem Daisy bloem heb ik platte parel "Flat Back Pearl" geplakt

Distress inkt & H2O
vergiet (colander) - pumice stone
aardbeien (strawberries) - scattered straw, antique linen, shabby shutters, H2O hot cinnamon, H2O jasper red, mowed lawn, H2O rain forest
vlinders (butterflies) - scattered straw, fired brick, walnut stain
achtergrond & grond (background & ground) - pumice stone


Een fijne zondag verder
Have a lovely Sunday



13 opmerkingen:

Angélique zei

Gretha, ik vind dit een heel mooi afdrukje geworden, zo mooi van kleuren!
Xxx Angelique

rian zei

ohhh gretha deze is ook weer zo mooi. de stempel is ook super, ziet er lekker zomers uit.
groetjes rian

Renate zei

Ohw, wauwie. Deze is wel weer ff super mooi geworden zeg.

-xies- Renate.

Ankie vd Polder zei

Wat een orachtige kaart. En wat heb je die aardbeien ongelooflijk natturgetrouw gekleurd. Chapeau! Groetjes, Ankie

Ellen zei

Hallo Gretha, wat een beauty is dit ...echt prachtig!
Ik zag je kaart bij Bestie Dutch Girl, wat is dat afdrukje mooi ingekleurd...super mooi. Ik kwam via hen op jouw blog en ga je volgen want dan kan ik je beter in de gaten houden. Wat kan jij mooi kleuren zeg. Geef je ook workshops en waar?
Liefs Ellen

heidy zei

Jeetje wat een mooi kaartje Greth,ben er helemaal weg van!!
XXXX Heidy

Gretha zei

Hallo Ellen, wat ontzettend leuk dat je volger van me bent geworden. Ik hoop je genoeg inspiratie te kunnen geven op mijn blog met mijn kaarten.
Ik geef inderdaad workshop, als je me even een mailtje wilt sturen kan ik je er alles over vertellen
gretha.bakker@kpnmail.nl
Groetjes Gretha

Gretha zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anita Meijer zei

Wauw Gretha helemaal schitterend weer.
Liefs van Anita

Jokecreatief zei

Wat een schitterend mooi kaartje weer.groetjes Joke.

Monique zei

Weeral een prachtige kaart! En weer zo mooi ingekleurd!!! Het zijn allemaal kaarten om bij weg te dromen… zo mooi… Had ik maar een heel klein beetje van jou talent Gretha!
Een klein vraagje : welke papier gebruik jij wanneer je een stempel wil inkleuren met distress op echt wit papier? Ik vind enkel maar geschikt papier in gebroken wit en soms kan echt wit ook wel eens mooi zijn.
groetjes
Monique

Gretha zei

Hallo Monique, dank je wel voor je super lief complimentje :D
Ik kleur mijn afdrukjes in op aquarelpapier van Cotman (winsor & newton) van 190 gram. Dit is gebroken wit, ander papier gebruik ik niet, dus geen spierwit.
Groetjes Gretha

Anoniem zei

Bedankt Gretha!
Dan hou ik me ook maar bij het aquarelpapier van Cotman.

groetjes
Monique